What the Folk!

Flight of the Conchords. Yeah those guys. Feel free to discuss them here! Garfunkling!
It is currently Thu Jul 24, 2014 12:59 pm

All times are UTC




Post new topic Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
trefusis
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 9:19 pm 
Offline
Registered Rhymnecologist
User avatar

Joined: Wed Dec 31, 2008 4:36 pm
Posts: 451
Location: On an island off an island
Very ethereal.

Is it a trick of the light, or is that garment just a bit, ehrm, transparent? Has GreatH just given us Bret in a see-through nightie?

_________________
That's the conclusion that I've come to, but...


Top
 Profile  
 
Venus
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Tue Jan 12, 2010 10:24 pm 
Offline
She did indeed have the time of her life
User avatar

Joined: Sat Mar 14, 2009 9:07 pm
Posts: 6128
Location: London, England
Ooh, well spotted ladies! Thanks for sharing those pics, Great H! :D

_________________
For the latest Bret & Jemaine related news updates:
'Like' What The Folk! on Facebook
&
Follow What The Folk! on Twitter


Top
 Profile  
 
Great H
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 12:24 am 
Offline
Stop touching the monkeys
User avatar

Joined: Fri Jul 18, 2008 2:35 am
Posts: 923
Location: Auckland, New Zealand
nonchalant obsession wrote:
Great H wrote:
...alas my camera doesn't seem to have saved the glorious top-hat-and-tailed pic I thought I took (I'm SO gonna look into that!)

:o This is a tragedy. You just may have to go back sometime. :lol: *drifts off into Bret as Mr. Darcy fantasy*

It's OK Nonch! I went back and had another look at my camera - seems it just didn't download everything properly so here's a few more... I had to stop myself from saving every frame! :D My faves are the ones where he's tipping his hat (flirting?!) with the maid. Lovely... *sigh*

trefusis wrote:
Is it a trick of the light, or is that garment just a bit, ehrm, transparent? Has GreatH just given us Bret in a see-through nightie?
Hee hee! :lol:

Anyway, *cough*. Travelling in the carriage...

Image

Image

Image

Arriving in town...

Image

Image

Image

Tipping his hat...

Image

Image

In that nightgown again...

Image

Image

:D :D :D :D :D :D :D


Top
 Profile  
 
helgecko
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 12:40 am 
Offline
David Bowie's nipple antennae
User avatar

Joined: Mon Apr 13, 2009 9:16 am
Posts: 1486
Location: Sydney, Australia
:lol: :D :yay: :love:
Yay! So good to see those again!
As it was completely unexpected when I saw it I spent most of the film in a sort of apoplexy and didn't take it in too well :lol:


and yis, he was totally flirting with that maid :wink:

_________________
It's all about the music.

Image Image Image Image


Top
 Profile  
 
nonchalant obsession
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 12:45 am 
Offline
WTF!'s Biggest Blasphemer. Apparently.
User avatar

Joined: Sat May 09, 2009 3:43 am
Posts: 7237
GREAT H! :hug: Ohmyflippinggawd he's so gorgeous. :heart: :heart: :heart: Of course in my fantasies, I imagined him a bit older and scruffier, but still *whew, fans self* he is too charming in the hat tip pictures. *swoon* Gloves too. I am so thankful to the camera god's that those photo's survived. :prayer: Thank you a thousand times for taking and posting them.

So did he speak with a proper English accent or his kiwi accent? Can you tell us a bit more about the story? Why does he die, and why is he in his pj's so much? :lol:

BTW, I emailed the Rotorua Museum asking if there was any way to view this film from the US. I got a very quick, polite response telling me "no." :(

_________________
Image..Image..Image


Top
 Profile  
 
helgecko
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 12:47 am 
Offline
David Bowie's nipple antennae
User avatar

Joined: Mon Apr 13, 2009 9:16 am
Posts: 1486
Location: Sydney, Australia
Ooh, I can't remember his accent, actually (Great H?)
but I think it may have been british....?

He died 'cause the volcano blew up (in 18something..?) and a house fell on him :lol:
edit: oh, and that happened at night, hence the running round in his jim jams

_________________
It's all about the music.

Image Image Image Image


Top
 Profile  
 
nonchalant obsession
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 12:51 am 
Offline
WTF!'s Biggest Blasphemer. Apparently.
User avatar

Joined: Sat May 09, 2009 3:43 am
Posts: 7237
:roll2: :roll2: I have no idea why, but that made me laugh out loud so hard. "He died 'cause the volcano blew up and a house fell on him." :roll2: :roll2:

Thanks hel! Did it take you a minute before you realized it was Bret?

_________________
Image..Image..Image


Top
 Profile  
 
Faith
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 12:53 am 
Offline
A pastry chef and a sniper
User avatar

Joined: Sat May 30, 2009 3:01 pm
Posts: 3551
Location: Colorado
helgecko wrote:

He died 'cause the volcano blew up (in 18something..?) and a house fell on him :lol:
edit: oh, and that happened at night, hence the running round in his jim jams


When you say a house fell on him, I think of The Wizard of Oz with his feet sticking out from under the house. :lol:

Thank you so much, Great H, for those pics. :prayer: He was totally flirting with that maid.


Top
 Profile  
 
nonchalant obsession
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 12:58 am 
Offline
WTF!'s Biggest Blasphemer. Apparently.
User avatar

Joined: Sat May 09, 2009 3:43 am
Posts: 7237
I wonder if hubby would put on a top hat and gloves, if I wore a maid costume tonight? :hrm:

_________________
Image..Image..Image


Top
 Profile  
 
Faith
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 12:59 am 
Offline
A pastry chef and a sniper
User avatar

Joined: Sat May 30, 2009 3:01 pm
Posts: 3551
Location: Colorado
Too much information, nonch. :lol:


Top
 Profile  
 
helgecko
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 1:00 am 
Offline
David Bowie's nipple antennae
User avatar

Joined: Mon Apr 13, 2009 9:16 am
Posts: 1486
Location: Sydney, Australia
well, you know, there were associated tremors etc and the house fell down. The volcano didn't actually, you know, throw a house at him or anything :lol:

And yeah, it really did take me a bit to realise it was him. Well, it took my brain a little while. I think as soon as he was on screen my tummy did a little flip (how embarrassing :roll: ) but my brain went
"wait, what? no, surely not. Where'd he go? was it him? is he coming back? oh wait, there he is... yes, I think it is. wow! it is him!! :shock: "

_________________
It's all about the music.

Image Image Image Image


Top
 Profile  
 
nonchalant obsession
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 1:04 am 
Offline
WTF!'s Biggest Blasphemer. Apparently.
User avatar

Joined: Sat May 09, 2009 3:43 am
Posts: 7237
helgecko wrote:
well, you know, there were associated tremors etc and the house fell down. The volcano didn't actually, you know, throw a house at him or anything :lol:

Stop, I'm gonna pee my pants!!! :rolls: :rolls: :rolls: :rolls:

Quote:
And yeah, it really did take me a bit to realise it was him. Well, it took my brain a little while. I think as soon as he was on screen my tummy did a little flip (how embarrassing :roll: ) but my brain went
"wait, what? no, surely not. Where'd he go? was it him? is he coming back? oh wait, there he is... yes, I think it is. wow! it is him!! :shock: "

Perfect. Oh perfect. :whitey: and now we have those glorious pictures. :supz: Awesome. 8)




Sorry, Faith. :worry:

_________________
Image..Image..Image


Top
 Profile  
 
nonchalant obsession
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 1:12 am 
Offline
WTF!'s Biggest Blasphemer. Apparently.
User avatar

Joined: Sat May 09, 2009 3:43 am
Posts: 7237
Image

"G'day Miss Obsession. Will you kindly show me to my bed chamber?" :waggle:

_________________
Image..Image..Image


Top
 Profile  
 
closet jemainiac
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 1:17 am 
Offline
---

Joined: Sat Aug 15, 2009 4:23 am
Posts: 2113
he's pretty freakin cute in that. :D


Top
 Profile  
 
helgecko
 Post subject: Re: Banter About Bret
PostPosted: Wed Jan 13, 2010 1:22 am 
Offline
David Bowie's nipple antennae
User avatar

Joined: Mon Apr 13, 2009 9:16 am
Posts: 1486
Location: Sydney, Australia
:roll2: that's awesome nonch!

_________________
It's all about the music.

Image Image Image Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group