What the Folk!

Flight of the Conchords. Yeah those guys. Feel free to discuss them here! Garfunkling!
It is currently Wed Apr 16, 2014 4:41 am

All times are UTC




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
biscuit
 Post subject: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 3:45 pm 
Offline
Give me some scruff and a leather jacket...or just the scruff
User avatar

Joined: Wed Apr 01, 2009 6:52 pm
Posts: 3862
Location: Downstairs at the Pig and Whistle
I know it may be far fetched, but if the occasion should arise that two or more of the fine ukers at WTF! should happen to meet IRL I thought it would be fun if we knew some of the same songs:)

The idea is to just write down the melodies you can play by heart so that other members of WTF!IUO can learn to play them to (if they like) :rock:

And it is probably a good idea to mentioned where or how you learned it :wink:

_________________
Image
Thanks to Ariadne at RAC for my gorgeous new avi :-)


Top
 Profile  
 
kellysouthpaw
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 4:08 pm 
Offline
She's like Switzerland
User avatar

Joined: Tue Feb 17, 2009 3:52 am
Posts: 3448
Location: In a Cottage Cheese Cottage in Michigan
Blue Smoke
Song for Sally
I'm Not Crying
If You're Into It
Leggy Blonde (standard and tenor)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
biscuit
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 4:37 pm 
Offline
Give me some scruff and a leather jacket...or just the scruff
User avatar

Joined: Wed Apr 01, 2009 6:52 pm
Posts: 3862
Location: Downstairs at the Pig and Whistle
It's A Heartache (WIUO) - ukulelehunt
Over The Rainbow - ukulelehunt
Space Oddity (David Bowie) - chordie
Redemption Song (Bob Marley) - chordie
White Sandy Beach - youtube

Currently working on Carol Brown :rock:

If someone knows where to find chords/tabs for Uni's Twinkle Twinkle I'm dying to know!

_________________
Image
Thanks to Ariadne at RAC for my gorgeous new avi :-)


Top
 Profile  
 
biscuit
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 7:15 pm 
Offline
Give me some scruff and a leather jacket...or just the scruff
User avatar

Joined: Wed Apr 01, 2009 6:52 pm
Posts: 3862
Location: Downstairs at the Pig and Whistle
Ten Guitars - chordie

_________________
Image
Thanks to Ariadne at RAC for my gorgeous new avi :-)


Top
 Profile  
 
ZebraWarriorPrincess
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 7:23 pm 
Offline
Posing like a swan

Joined: Sun May 24, 2009 9:37 am
Posts: 1882
I want to learn Blue Smoke - think it's beautiful. How hard is it, Kelly?
Planning to learn It's a Heartache, as soon as Helen's string repaired.

Suspect as the evening wears on, we may end up playing imaginary ukes! :D

_________________
It's a psychological analogy


Top
 Profile  
 
kellysouthpaw
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 10:28 pm 
Offline
She's like Switzerland
User avatar

Joined: Tue Feb 17, 2009 3:52 am
Posts: 3448
Location: In a Cottage Cheese Cottage in Michigan
ZebraWarriorPrincess wrote:
I want to learn Blue Smoke - think it's beautiful. How hard is it, Kelly?
Planning to learn It's a Heartache, as soon as Helen's string repaired.

Suspect as the evening wears on, we may end up playing imaginary ukes! :D

Not hard in the least. I've been playing uke for 3 weeks now and I've got it memorized and down pat. The d and d7 chord are tough for me because I have fat fingers, but I'm making it work and every time I practice I get better :) Only 5 chords: G, C, A7, D, D7 - you just rearrange what order you play it in from verse to chorus.

How hard is It's a Heartache?

_________________
Image


Top
 Profile  
 
biscuit
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Jul 15, 2009 10:35 pm 
Offline
Give me some scruff and a leather jacket...or just the scruff
User avatar

Joined: Wed Apr 01, 2009 6:52 pm
Posts: 3862
Location: Downstairs at the Pig and Whistle
Heartache is easy peasy lemon squeezy, but it may be that I feel that way cause it's the first one I learned :lol:

F,Am, Bb (I think), C (verse)
Bb (?), C, Am, Dm (chorus)

It's on http://www.ukulelehunt.com :wink: (under WIUO)

Where did you find Blue Smoke?

_________________
Image
Thanks to Ariadne at RAC for my gorgeous new avi :-)


Top
 Profile  
 
ZebraWarriorPrincess
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Thu Jul 30, 2009 7:12 pm 
Offline
Posing like a swan

Joined: Sun May 24, 2009 9:37 am
Posts: 1882
http://www.amazon.co.uk/I-Love-a-Ukulel ... 055&sr=8-2


Might I humbly suggest this as an addition to the repertoire. The title and artist made me laugh :lol:

_________________
It's a psychological analogy


Top
 Profile  
 
biscuit
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Thu Jul 30, 2009 8:21 pm 
Offline
Give me some scruff and a leather jacket...or just the scruff
User avatar

Joined: Wed Apr 01, 2009 6:52 pm
Posts: 3862
Location: Downstairs at the Pig and Whistle
That is a definite YAY from me :nod: Awesome!

I can already picture us doing that one :D

Edit: I can't buy it because of gepgraphical restrictions :( That's like soooo racist (Going a bit Vicky Pollard here :lol: )

_________________
Image
Thanks to Ariadne at RAC for my gorgeous new avi :-)


Top
 Profile  
 
indigo_jones
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Sat Aug 01, 2009 8:36 am 
Offline
That's Mrs. Indigo Jones-McKenzie to you
User avatar

Joined: Sun Oct 02, 2005 2:14 pm
Posts: 3989
Location: Utrecht, Netherlands
If you like a bit of classic country, particularly Patsy Cline, then Walking After Midnight is a great song to play on the uke. It's quite simple and it's fun, since you can add a bit of a shuffle in there.

_________________
"It was a hilarious, hilarious moment in a very bleak, bleak time of my life."

Happiness is Bret-Shaped.

"The forecast for Jemaine today is clean-shaven with a chance of stubble. Scattered stubble throughout the week, resulting in a 60% chance of beard early next week." - mohumbhai mania


Top
 Profile  
 
biscuit
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Sat Aug 01, 2009 11:12 am 
Offline
Give me some scruff and a leather jacket...or just the scruff
User avatar

Joined: Wed Apr 01, 2009 6:52 pm
Posts: 3862
Location: Downstairs at the Pig and Whistle
Thanks, Indy :)

Just to update my repertoire:

World Without Love (Peter & Gordon)
Delilah (Tom Jones)
Bar Italia (Pulp)
Hoki Mai

Starting to lose track now, which is good :D

_________________
Image
Thanks to Ariadne at RAC for my gorgeous new avi :-)


Top
 Profile  
 
ZebraWarriorPrincess
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Aug 05, 2009 5:36 pm 
Offline
Posing like a swan

Joined: Sun May 24, 2009 9:37 am
Posts: 1882
http://www.chordie.com/chord.pere/www.g ... ranspose=0

Is it just me, or does this sound wrong?

Have learnt it and stuff, but it's starting to niggle a bit. Any thoughts from the talented members of WTFIUO ( pretty much everyone but me :D )

Repertiore:

Hoki Mai
Sexy Flower
Albi (above version)

_________________
It's a psychological analogy


Top
 Profile  
 
biscuit
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Aug 05, 2009 6:02 pm 
Offline
Give me some scruff and a leather jacket...or just the scruff
User avatar

Joined: Wed Apr 01, 2009 6:52 pm
Posts: 3862
Location: Downstairs at the Pig and Whistle
I did wonder about the Fm, but then I thought I might be singing it wrong :hrm: I think it's ok... I think. (Obviously not so talented :lol: )

_________________
Image
Thanks to Ariadne at RAC for my gorgeous new avi :-)


Top
 Profile  
 
ZebraWarriorPrincess
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Aug 05, 2009 6:05 pm 
Offline
Posing like a swan

Joined: Sun May 24, 2009 9:37 am
Posts: 1882
My version very spoken word....

Sexy Flower a doss to play:
http://chordie.com/chord.pere/www.guita ... =ADFsharpB

(a piece of piss, as us Brits oddly say. Have never understood that expression!)

_________________
It's a psychological analogy


Top
 Profile  
 
biscuit
 Post subject: Re: WTF! Imaginary Ukulele Orchestra repertoire
PostPosted: Wed Aug 05, 2009 6:08 pm 
Offline
Give me some scruff and a leather jacket...or just the scruff
User avatar

Joined: Wed Apr 01, 2009 6:52 pm
Posts: 3862
Location: Downstairs at the Pig and Whistle
The chords on that last one is for a D tuned uke, but you know that, right?

_________________
Image
Thanks to Ariadne at RAC for my gorgeous new avi :-)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group